בדיקת MRI של רצפת האגן

צריכים תור דחוף לMRI של רצפת האגן?

אצלנו במיטב מרכז מומחים תוכלו לקבל תור פרטי בטווח זמן של 24-72 שעות מרגע הזמנת התור.

מיטב מרכז מומחים – איתך ברגע האמת
כאן לשירותכם ומספקת לכם במסגרת הטיפול המהיר והמקצועי קשת רחבה של בדיקות, פענוחים, חוות דעת, ורופאים מומחים בהתאמה לצורך הרפואי האישי שלך ושל קרוביך.

PET CT

להזמנת הבדיקה הרצויה השאירו פרטים או התקשרו
037724223

הפנייה לבדיקת MRI של רצפת האגן עלולה באופן טבעי להיות מלווה בלחצים נפשיים ובדאגות. ההמתנה ממושכת לבדיקה זו יכולה להוסיף למצוקת המטופל ולכן האפשרות לקבוע תור לבדיקה בטווח זמן של 72-24 שעות תפחית את מידת הלחץ ותסייע למטופל להתמודד ולרופא המאבחן להחליט על המשך הטיפול.

בדיקת MRI אגן היא בדיקת הדמיה המאפשרת להעריך את אזור רצפת האגן הכולל את שרירי רצפת האגן, שלפוחית השתן ופי הטבעת, ולזהות שינויים במבנה האיברים, ברקמות ובכלי הדם אשר עלולים להצביע על קיומם של גידולים, דלקות או מחלות אחרות באזור זה. כמו כן, הבדיקה מאפשרת להעריך את מצבם של עצמות האגן, של המפרקים באזור ואת תקינות זרימת הדם באזור הנבדק. הבדיקה יכולה גם לכלול הערכה של איברי הרבייה הגבריים והנשיים, ביניהם הרחם, השחלות וכו'.

בדיקת MRI אגן ורצפת האגן היא בדיקה בטוחה ולא פולשנית, ללא צורך בהחדרת מתמר. הבדיקה אינה גורמת לכאבים או לשיבוש כלשהו בשגרת החיים לאחר הבדיקה. כמו כן, חשוב לדעת שהבדיקה אינה עושה שימוש בקרינה מייננת.

מהי רצפת האגן?

רצפת האגן היא מעין מקבץ של רקמות, שרירים, עצבים וכלי דם, באזור התחתון של האגן, אשר תפקידו "להחזיק" את האיברים המצויים באזור זה – השלפוחית, הרקטום, הרחם ואיברי חלל הבטן. רצפת האגן משחקת תפקיד משמעותי בשליטה בצרכים, בתפקוד המיני וכמובן בלידה, ומכאן החשיבות הרבה לשלמותה ותפקודה התקין.

מהי בדיקת MRI?

בדיקת MRI היא בדיקת דימות המבוססת על טכנולוגיית תהודה מגנטית (Magnetic Resonance Imaging). בטכנולוגיה זו עושים שימוש בשדה מגנטי עוצמתי בשילוב פולסים של קרני רדיו, ללא קרינה מייננת. הפולסים של קרני הרדיו מייצרים תנועת אנרגיה אשר באה לידי ביטוי בתהודה (רזוננס) הניתנת למדידה ומתורגמת לתצוגה ויזואלית. התהודה משתנה בהתאם לאופי הרקמה, זרימת הדם וכו' ובכך מאפשרת לזהות הבדלים בין אזורים, שינויים מבניים או זרימת הדם. הבדיקה מאפשרת לראות את האזור הנבדק ואת האיברים הנבדקים בתלת מימד או בחיתוכים שונים בזוויות שונות.

מעל
5,000
מטופלים
השתמשו בשירות שלנו ומרוצים

כיצד מתבצעת בדיקת MRI אגן / MRI רצפת האגן?

הבדיקה מתבצעת כך שהנבדק או הנבדקת שוכבים על מיטה ניידת אשר מוכנסת לתוך המכשיר. משך הבדיקה בין 30-60 דקות, בהם המכשיר מצלם את האזור הנבדק בזוויות שונות. אין צורך בהרדמה או אילחוש במהלך הבדיקה. חלק מהאנשים עלולים לחוש אי נוחות ואפילו לחץ כתוצאה משכיבה בתוך המכשיר הסגור וגם כתוצאה מקולות הנקישה במהלך הבדיקה. במקרה זה חשוב לזכור כי הצוות נמצא בקשר עם הנבדקים במהלך כל הבדיקה, למרות שהינם מחוץ לחדר, וכי ניתן לדווח בכל שלב על התחושות בתוך המכשיר ולקבל מענה מיידי. כמו כן, במהלך הבדיקה לעיתים יש צורך ביצירת לחץ תוך בטני לפרקי זמן קצרים. הצוות מנחה את הנבדק בתהליך. בנוסף, בחלק מהבדיקות נעשה שימוש בחומר ניגוד בשם גדוליניום (Gadolinium). חומר הניגוד מוזרק לווריד זמן קצר לפני הבדיקה עצמה ובכך משפר את איכות התמונות ואת היכולת של הרדיולוג המפענח להסיק מסקנות מתוך הממצאים. הגדוליניום הינו חומר ניגוד בטוח לשימוש ולרוב אינו גורם לתופעות לוואי או אלרגיה, כפי שיכול לקרות בחומרי ניגוד אחרים שנעשה בהם שימוש.

מתי עושים בדיקת MRI אגן / MRI רצפת האגן?

בדיקת MRI אגן או MRI רצפת האגן רלוונטית בכל מצב של חשש לדימום, גידול, חולי או זיהום באזור האגן, ברקמות, בשרירים ובאיברים באזור. בין היתר מבצעים את הבדיקה במצבים של חולשה וצניחה של רצפת האגן ואיברי האגן (צניחה של הרחם, של השלפוחית, של המעי וכו'), במצבים של אבצסטים פריאנליים, פיסטולות או מורסות סביב פי הטבעת, כאשר יש כאבים באזור האגן או כאמור חשד לגידול. הבדיקה מבוצעת על מנת לאבחן את מקור הכאבים או החולי, לאתר את מיקומה המדויק של המחלה ואת היקף התפשטותה. כך ניתן לקבל החלטות מבוססות לגבי המשך הטיפול, לבדוק את יעילות הטיפול ובמידה ויוחלט על התערבות באמצעות ניתוח – להעניק למנתח תמונה איכותית של פנים האזור הנבדק לצורך דיוק הפרוצדורה הניתוחית והפחתת הסיכוי לפגיעה באיברים אחרים באזור.לעיתים נדרש צום של מספר שעות לפני ביצוע הבדיקה על מנת לקבל הנחיות מדויקות יש לפנות למכון הדימות הספציפי בו מתבצעת הבדיקה

להזמנת הבדיקה הרצויה השאירו פרטים או התקשרו
037724223

גם אתם זקוקים לתור דחוף, לבדיקה מצילת חיים?
אצלנו במיטב מרכז מומחים – איתך ברגע האמת, תקבלו תור פרטי בטווח זמן של 24 – 72 שעות מפנייתכם.

הבדיקות מתבצעות על ידי רופאים המומחים בבדיקות הדמיה,
ותוצאות הבדיקה והפענוח ניתנות במקום.

במידה ונדרש בירור נוסף או בדיקות נוספות, מיטב מרכז מומחים מספקת לכם במסגרת הטיפול המהיר והמקצועי,
קשת רחבה של בדיקות פענוחים, חוות דעת, ורופאים מומחים
בהתאמה לצורך הרפואי האישי שלכם.

מיטב מרכז מומחים עובדת אך ורק עם המכונים והרופאים המומחים
הטובים ביותר בישראל ונדאג שתגיע/י אליהם כבר בימים הקרובים.

Heart CT Scan

פענוח MRI אגן / MRI רצפת האגן

הפענוח של בדיקות MRI אגן / MRI רצפת האגן נעשה על ידי רדיולוג. כאשר יש צורך בבדיקת MRI אגן / MRI רצפת האגן אין לדחות את ביצוע הבדיקה ויש לבצעה בהקדם לצורך אבחון מדויק ובמידת הצורך – תחילת טיפול בהקדם האפשרי. מאותה סיבה חשוב שהפענוח יתבצע במהירות לאחר ביצוע הבדיקה. מתוך הבנת החשיבות של מהירות הבדיקה ופיענוחה, מאפשרת מיטב מומחים לתאם מועד בדיקה תוך 72 שעות בלבד וקבלת תוצאות מהירות של פענוח הממצאים (24 שעות לכל היותר).

להזמנת הבדיקה הרצויה השאירו פרטים או התקשרו
037724223

Call Now Button